Hoe doorsta je een persoonlijk crisis?

Het is belangrijk om te weten wat een crisis op gevoelsniveau met een mens doet..of het een persoonlijk crisis is of een collectieve crisis,het komt allemaal op hetzelfde neer.Op gevoelsniveau is er sprake van verlies en vertrouwen .. hoop is ver te zoeken,je voelt je gevangen door overwelmende laag vibrerende emoties en negatieve gedachten.Diep van binnen zie je het niet meer zitten ,en kan de neiging er zijn om je leven op te geven zo zwaar kan je in een depressie raken.Dat kan iedereen overkomen,door omstandigheden zoals verlies van een dierbaar familie,vriend of verlies van een baan.Het kan je overkomen door traumatische ervaringen uit het verleden.Het is goed om te begrijpen dat  psychisch een meganisme ontstaan wat door je op de vlucht gaat of je activeert en vechtmodus.Als je op de vlucht gaat, kan dat zich op allerlei manieren tot uiting komen.Je gaat een vermijdingsgedrag vertonen vaak zoekt men heil in drugs in alcohol,overmatig voedsel nuttigen noemt het maar op.In de vechtmodus sta je continu in spanning je spieren doen pijn omdat het lichaam geen rust heeft zelfs in slaap staat het onderspanning.Als jou dit overkomt,en je beseft dat het tijd is om de situatie te veranderen(je moet wel de situatie willen veranderen)dan is er een uitweg.Dit leg ik op een praktische manier uit.De uitweg is het verhogen van je mentale lichamelijke kracht,op mentaal gebied is dat via stilte,door stilte keer je op diepere niveau naar binnen zodat heling op een diepere kern kan plaatsvinden.Als je dat op eigen benen wilt proberen is het aan te raden om op zoek te gaan naar zelfhulp boeken die zijn in alle soorten thema's te vinden,zoek op internet kijk vooral naar personen die in soortgelijke situaties hebben gezeten daar kan je hoop van leren.Het is een proces waarbij je gaandeweg wegwijs word,je leert je zelf te helen indien je daar actief voor inzet.Voor personen die hulp kunnen gebruiken neem de stap en vraag om hulp,sta stil omtrent je hulpvraag en neem vervolgens actie.Betreft het lichamelijke gedeelte blijf in beweging zak niet verder af doe aan 10 minuten cardio training, als je een buitenmens bent neem je voor om iedere dag een stukje te gaan wandelen.Eet gezond doe dagelijks aan ontspannend lichaamsoefeningen neem de tijd om te herstellen.Bevrijd het hart van pijn simpelweg omdat jij het verdient.                                                                                                                                                         

  Een reminder je bent opweg naar herstel en meer balans in je leven    Succes!